انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد

انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد

انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد

تمام انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد از جمله های سگ پر طرفدار می باشند، آن ها انرژی بسیار بالایی نسبت به خطوط نمایشی خود دارند. این بدان معناست که شکار آن ها بسیار بیشتر است. به دلیل این غریزه این نوع سگ ها در شرایطی که کارهایی برای آن ها در نظر گرفتید، آن را بسیار بهتر انجام می دهند. اگر تمایل آن ها برای انجام وظایف برآورده نشود، ممکن است خسته شوند که می ‌تواند منجر به عصبی شدن و رفتارهای مخرب شود.

 داشتن خطوط کاری در آن ها، استفاده آن ها را به عنوان حیوان خانگی کاملا امکان‌ پذیر کرده است. با این حال ممکن است به تعهد بیشتری از طرف شما نیاز داشته باشد. این سگ های سخت کوش برای برطرف کردن تشنگی ذهنی خود به بازی ‌ها و کارهای مختلفی نیاز خواهند داشت. انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد به چندین قسم تقسیم می شوند که در این مقاله قصد داریم‌ درباره آن ها صحبت کنیم.  چابکی و بازی های ذهنی روحیه او را عالی می کند و احساس خوبی به آن می ‌دهد. برای این که بیشتر در مورد این سگ های باهوش بدانید، می توانید به مطالعه بقیه مقاله اقدام فرمایید. سگ های ژرمن هم مانند دیگر سگ ها به خانه نیاز دارند. در صورتی که تمایل به داشتن سگ های ژرمن شپرد دارید، بهتر است ابتدا برای او خانه ای متناسب با اندازه او تهیه کنید. خانه بلوط ارائه دهنده انواع خانه سگ ها با کیفتی بی نظیر است. برای خریداری خانه سگ کافی است بر روی فروش لانه سگ اصفهان کلیک کنید.

چند نوع سگ ژرمن شپرد وجود دارد

این محافظان کوچک زیبا و در عین حال وحشی به دو دسته تقسیم می شوند، خط کار و خط نمایش. شما را شگفت زده خواهید شد اگر بدانید ۵ نوع مختلف سگ خط نمایش سگ ژرمن شپرد وجود دارد که می توانید آن ها را پیدا کنید.  محبوب ترین تمایزی که در آن ها از انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد دیده می شود، رنگ پوشش آن ها می ‌باشد. ژرمن شپرد همچنین گاهی اوقات از نظر طول موها و پوست نیز متمایز می باشد اما این کار عموما فقط برای ژرمن شپرد های اصیل انجام می شود.

انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد

 علاوه بر اینکه بر اساس ظاهر آن ها مشخص می ‌شود آن ها بر اساس شخصیت و سلامت خود نیز متمایز می ‌شوند که به خطوط کار معروف هستند. این نژاد در اجداد خود و در کشورهای مختلف به شدت تغییر کرده است. ژرمن شپرد یکی از محبوب ترین نژادها در سراسر جهان به عنوان سگ همراه شناسایی شده است.

۱_ سگ مانتو زین ژرمن شپرد

سگ های زین ژرمن شپرد یکی از انواع سگ های ژرمن شپرد هستند که چوپان پشت زین نامیده می شوند. آن ها شناخته شده ترین شپرد های آلمانی در تمام دوران هستند. دو رنگ روی پوست آن ها وجود دارد. مانند سایر انواع سگ های ژرمن این سگ های آلمانی بسیار دوست داشتنی هستند.  در واقع رنگ پوست این سگ ها، آن ها را از انواع دیگر جدا می کند. زین در نام این سگ به تکه خز سیاه پشت آن اشاره دارد که شبیه زین بر روی اسب است.

 بسیاری از مردم نیز این نوع الگوی خز را به عنوان الگوی پتو می نامند که خز های سیاه نشان دهنده یک پتو در بالای آن ها است. رنگ روی خز غیر از قسمت زیر معمولاً برنزه و گاهی قرمز است.

۲_ سگ سیاه ژرمن شپرد

این سگ ها در مقایسه با سگ های شپرد زین دار بسیار کم دیده می شوند. همچنین گاهی اوقات لبه هایی از رنگ آبی پودری روی پوست آن ها می بینید اما این مورد نادر است.  اگر یک ژرمن شپرد سیاه این رنگدانه آبی روی پشت خود داشته باشد، توله سگ شما مطمئنا در مسابقه پذیرفته می‌ شود اما به دلیل رنگ خود امتیاز خود را از دست می دهد.

۳_ سگ پاندا ژرمن شپرد

ژرمن شپرد های پاندا دارای ظاهری چشمگیر از رنگ ‌های سفید، مشکی و برنزه هستند. آن ها به دلیل شباهت ظاهری پوست خود با پاندا ها، پاندا نامیده می شوند. عمدتاً شکم، سینه و دهان آن ها سفید رنگ است. پشت آن ها تیره و پاهایشان برنزه است. این سگ ها نتیجه جهش ژنتیکی می باشند.

۴_ سگ ژرمن سمور

یکی از انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد، نوع سفید آن ها می باشند که از نظر ظاهر بسیار خوش قیافه هستند. از نظر فنی در بسیاری از مناطق وجود دارند.  در واقع این الگوی رنگ منحصر به فرد خز در سراسر بدن آن ها ایجاد می شود، به طوری که بسیار عالی به نظر می رسند.

 آن ها به این شکل متولد می شوند، رنگ پشت آن ها به تدریج رشد می ‌کند و به صورت رنگ قهوه ای کم رنگ در می آید و هرچه به سمت شکم نزدیک می شود، رنگ سفید تر می گردد.  برخی از رنگ ها به دلیل استعداد ژنتیکی ممکن است، غالب تر از دیگر انواع باشند. معمولاً رنگ پشت آن ها ترکیبی از خاکستری، برنز یا طلایی است.

 در زمان تولد توله سگ های ژرمن شپرد معمولاً رنگ برنزی دارند و سپس با بالا رفتن سن رنگ آن ها پررنگ ‌تر می‌ شود.  رنگ بندی این نوع سگ آن ها را جزو زیباترین سگ ها کرده است. همچنین سگ ژرمن به عنوان سگ خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این سگ ‌ها می‌ توانند محبوب شما باشند و به شدت با شما انس بگیرند. سعی کنید تمامی انواع سگ ژرمن را روزانه یک تا چند ساعت ورزش دهید و با آن ها بازی کنید. اگر این سگ ها هیچ نوع فعالیتی نکنند، ممکن است دچار عصبانیت شوند و یا احساس ناراحتی کنند. سگ های ژرمن سمور نیز مانند دیگر انواع سگ ژرمن باید فعالیت هایی را روزانه انجام دهند.

۵_ سگ سفید آلمانی شپرد

یکی دیگر از انواع نژادهای سگ ژرمن شپرد ، یک سفید آلمانی می باشد. تفاوت این سنگ ها غالبا رنگ آن ها می باشد. رنگ غالب این نوع سگ ها کاملا سفید است. این سگ ها از نظر ژنتیکی مستعد ایجاد خط های سفید زیبا و دلپذیر می باشند. سگ های سفید به دلیل ژن غالب رنگ خود را دارند، شما نباید سگ های شپرد سفید آلمانی را با آلبینیسم اشتباه بگیرید، زیرا این یک عامل ژنتیکی کاملاً متفاوت است. بین نژادهای سفید سگ های آلمانی بسیار نادر هستند. این نوع خاص از نژاد آلمانی جزء زیباترین سگ ها می باشد و در عین حال جزو نادر ترین ها است.

ویژگی سگ های ژرمن

سگ های ژرمن شپرد زین بیشتر برای تجسس و یا کار در ارتش استخدام می شود. این سگ ها توانایی بویایی بسیار بالایی از نژادهای دیگر سگ دارند و در شناسایی مواد مخدر بسیار هوشمندانه عمل می ‌کنند.  همچنین سگ ‌های سیاه و دیگر انواع سگ های ژرمن شپرد نیز به عنوان سگ های خانگی بسیار مناسب اند. تمامی سگ های خانگی باید لانه سگ با طراحی زیبا و با کیفیتی داشته باشند. سگ های ژرمن هم از این دسته اند. محصولات چوبی اصفهان از تنوع زیاد محصولات خانه سگ برخوردار است. همچنین خانه سگ های ما از چوب ساخته می شود که هیچ گونه مشکلی برای سگ های شما عزیزان ایجاد نمی کند. پس حتما از سایت ما بازدید کنید و بهترین خانه سگ را خریداری کنید. به بیانی دیگر تمامی انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد بسیار ملایم و مهربان بوده و توانایی اخت گرفتن با خانواده را دارند.

 این سگ های اجتماعی باید از جوانی آموزش ‌های لازم را در زمینه اجتماعی بودن ببینند تا بهتر بتوانند با محیط اخت بگیرند. آن ها از شما محافظت می کنند و دوستان وفاداری هستند. اگر به دنبال دوستانی خوب برای کودکان خود هستید، می توانید سگ های ژرمن را خریداری کنید. دوستی با این سگ ها افسردگی را از افراد دور می ‌کند و شادی را به خانه ها می آورد. همچنین نوع سگ ‌ها در نوع سمور مشکی و زین بسیار مناسب چوپانی هستند و از گله محافظت می کنند‌.

انواع نژاد های سگ ژرمن شپرد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *