انواع نژاد های گربه

انواع نژاد های گربه

انواع نژاد های گربه

گربه ها حیوانات نسبتا کوچک و آرامی هستند که در کنار انسان ها زندگی می کنند و یا انسان ها به طور خاص گونه های مختلف آن ها را برای زندگی در کنار خود تهیه می کنند. معمولا در افکار عمومی گربه ها به بی وفایی، سرد و بی روح بودن و بی علاقگی به برقراری ارتباط با انسان ها معروف هستند. ولی مشاهدات میدانی نشان می دهد که این موضوع واقعیت نداشته و گربه ها موجودات شگفت انگیزی هستند که نباید به آن ها به عنوان موجوداتی کوچک و بی احساس نگاه شود. این حیوانات به زندگی انسان ها آرامش می دهند. همچنین افراد بسیاری هستند که به نگهداری گربه ها علاقه دارند. اما قبل از آنکه بخواهید گربه خود را به خانه بیاورید، باید برای استراحت آن جایی را آماده کنید. خانه گربه چوبی از ضروری ترین وسیله ای است که باید خریداری کنید. به سایت ما مراجعه کنید و تنوع محصولات را مشاهده کنید.

محبوبترین نژاد های گربه در جهان

گربه هم مانند همه موجودات دارای گونه های مختلفی می باشد. که از نظر ظاهری و رفتار می توانند تفاوت های زیادی باهم داشته باشند. گربه ها دارای نزدیک به 70 گونه و نژاد مختلف هستند اما نزدیک به 40 گونه آن خانگی بوده و می توانند برای نگهداری در خانه اهلی شوند. ویژگی ها و رفتارهای هر گونه از گربه تا حد زیادی به نژاد آن بستگی دارد. برای نگهداری گربه باید به این نکته توجه شود که چه گونه و نژادی از گربه با شرایط و روش زندگی افراد هماهنگی و همخوانی بیشتری دارد تا برای نگهداری از آن ها مشکلی پیش نیاید. در ادامه تعدادی از محبوبترین گربه های دنیا را بررسی می کنیم:

–  گربه حبشی

گربه حبشی یکی از محبوبترین و باهوش ترین گونه های نژاد گربه است. این نوع گربه دارای گوش های تیز، نسبتا بزرگ و نوک دار می باشد. سری نسبتا پهن دارد این موجود چشمانی بادامی داشته و رنگ چشم های آن ترکیبی از طلایی، سبز، فندقی یا مسی هستند. گربه های حبشی فوق العاده فعال، بازیگوش، خیره سر و باهوش هستند. این نوع گربه آرام و بغلی نیستند چون بیش از حد کنجکاو و بازیگوش می باشند. صدای آرام و دلنشینی دارند. آن ها برای شاد بودن به تعامل و محبت نیاز دارند و اگر به آن ها  بی توجهی شود و فعالیتی نداشته باشند افسرده می شوند. آنها عاشق اسباب بازی بوده و می توانند ساعت ها با توپ بازی کنند.

– مو کوتاه آمریکایی

این گربه نسبتا تنومند از بازمانده های گربه های بریتانیایی است ولی کمی لاغر تر و نیرومند تر از همتایان خود می باشند. این گربه های کوچک عمری تقریبا طولانی و در حدود 15 تا 20 سال دارند. گربه مو کوتاه آمریکایی رابطه خوبی با کودکان و حتی سگ ها داشته و بخوبی خود را با آن ها هماهنگ و سازگار می کند. گربه ای ملایم و آرام است واز شرایط نگهداری تقریبا آسانی برخوردار می باشد.  وزن این گونه گربه بسته به شرایط نگهداری و محل زندگی بین 3.5 تا 6.5 کیلوگرم در نوسان می باشد.

- مین کوون خاستگاه این گربه کشور آمریکا می باشد. مین کوون یک گربه مو بلند و متوسط است. پوشش مو های آن نرم و مخملی است. بعضی از این گربه ها دور گردنشان چیزی شبیه به یال شیر دارند. پوشش موی آن دچار تغییرات فصلی شده و در زمستان پر پشت تر و در تابستان کم پشت تر می باشد. این نوع گربه به خاطر جثه بزرگشان پنجه های بزرگتری هم دارند. رایج ترین رنگ در بین این نژاد رنگ قهوه ای است. رنگ چشمان این نژاد از گربه ممکن است هر رنگی بجز رنگ آبی داشته باشد.

–  گربه اسفینکس

این نوع گربه تقریبا عجیب و غریب بوده بدنی بی مو دارد که پوشیده از پرز های هلو مانند است که آن را در مقابل نور خورشید و عناصر دیگر حساس می کند. به دلیل همین حساسیت های پوستی این نوع از گربه زندگی در فضای بسته را به فضای باز ترجیح می دهد. این نوع گربه عاشق لمس شدن بغل کردن بوده و بسیار پر انرژی و خون گرم است. این نوع گربه بازی با کودکان را دوست داشته و می تواند وزنی در حدود 3.5 تا 6.5 کیلوگرم داشته باشد.

– پرشین

این نوع گربه به دلیل چشم های با حالت، موهای بلند و ابریشمی، صورت کدو شکلش شناخته می شود. یکی از قدیمی ترین گونه های شناخته شده گربه است. گربه ای آرام، مهربان و عاشق مکان های آرام و خلوت است. هرچند این گربه به دلیل موهای بلندش مورد توجه می باشد ولی باید به خاطر همین موهای بلند با فاصله کم به حمام برده شود و موهایش به صورت مرتب شانه شود تا به هم گره نخورند. خانه ای که برای گربه های خود می خواهید خریداری کنید باید متناسب با اندازه گربه ، حالت خوابیدن و …. او باشد. خانه های گربه باید کیفتی بالایی هم داشته باشند تا هم قابل شستوشو باشند و هم گربه دچار بیماری نشود. خانه بلوط خانه هایی با کیفیت بالا را در دسترس شما هموطنان قرار داده است. همچنین قیمت این محصولات با کیفیت مناسب است. قیمت خانه چوبی گربه را با مراجعه به سایت ما می توانید مشاهده کنید. با سفارش آنلاین این محصول ان را درب خانه خود تحویل بگیرید.

– مین کوون

خاستگاه این گربه کشور آمریکا می باشد. مین کوون یک گربه مو بلند و متوسط است. پوشش مو های آن نرم و مخملی است. بعضی از این گربه ها دور گردنشان چیزی شبیه به یال شیر دارند. پوشش موی آن دچار تغییرات فصلی شده و در زمستان پر پشت تر و در تابستان کم پشت تر می باشد. این نوع گربه به خاطر جثه بزرگشان پنجه های بزرگتری هم دارند. رایج ترین رنگ در بین این نژاد رنگ قهوه ای است. رنگ چشمان این نژاد از گربه ممکن است هر رنگی بجز رنگ آبی داشته باشد.

– بیرمن

زادگاه این گربه زیبا برمه می باشد در افسانه های این منطقه گربه بیرمن به عنوان محافظ معابد شناخته می شود. این گربه بزرگ،  بلند قامت و قوی با موهای بلند و ابریشمی دارد. چشمانی آبی دارد. این گربه با نقاط تیره روی گوش، چشم، پا و دم معروف می باشد. اطراف پنجه های چهار دست و پای این گربه چنان زیباست که انگار چکمه ای سفید برفی پوشیده است. این گربه ملایم و مهربان بوده و عاشق بازی گوشی می باشد. در صورتی که با این گربه بازی نشود در گوشه ای از خانه به صورت آرام می نشیند.

انواع نژاد های گربه

– گربه بمبئی

گربه بمبئی نژادی است که حاصل ترکیب برمیس سیاه و مو کوتاه آمریکایی می باشد. گربه نژاد بمبئی باهوش و بازیگوش بوده و نیاز به توجه اطرافیان دارد. معمولا با سایر گربه ها سازش دارد. صدای خرخر مشخصی داشته و عاشق این هستند که خودشان را جمع کنند. زمانی که هوا گرم باشد می توان آن ها را در کنار هر منبع گرمایی که در اطرافشان باشد پیدا کرد. گربه بمبئی به خاطر رنگ تیره یک دست و یکنواختی که دارد به شدت خیره کننده بوده و بسیار مهربان می باشد. گربه بمبئی دوست دارد که با یک شخص در ارتباط باشد که از همه بیشتر به او محبت کند. لازم به ذکر است که بدانید ما نه تنها در زمینه فروش خانه های گربه فعالیت داریم بلکه فعالیت ما شامل فروش خانه سگ چوبی هم می شود.

– کورنیش رکس

این نوع از گربه بخاطر قدرت دوندگی و تاخت و‌ تاز ش با نام تازی دنیای گربه ها هم شناخته می شود‌. پوشش بدنی این نوع گربه فوق العاده نرم و گاهی مجعد است. بعضی از کرنیس رکس ها دارای بوی ملایم خوشایندی می باشند که مختص آن هاست  این بو بخاطر غدد موجود در پنجه های این گربه می باشد. این گربه دوست دارد اطراف حباب های لامپ، روی صفحه های نمایش کامپیوترها و جاهای گرم مثل روی پا ها و شانه ها بگردند. گربه های کورنیش رکس رنگ های مختلفی مثل سفید، سیاه، شکلاتی، پرتقالی و… دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *