استفاده از شمع برای تولد

تاریخچه روشن کردن شمع

همان طور که به نظر می رسد، قرار دادن شمع روی کیک های تولد سنتی است که برای مدت زمان طولانی  وجود داشته است. این را می توان در یونانیان باستان جستجو کرد، که شمع ها را به عنوان هدیه به خدایان و الهه های مختلف خود می سوزاندند. برای یونانیان باستان، قرار دادن شمع روی کیک روش مورد نیاز برای ادای احترام به الهه ماه یونانی، آرتمیس بود. آن ها کیک های گرد را به  نشانه  ماه پختند. همچین شمع هایی را برای نشان دادن نور منعکس شده ماه اضافه می کردند. همچنین در دیگر کشورها نیز این سنت رایج بوده است به عنوان مثال؛ شمع روی کیک ها از  دیرباز در آلمان نیز به یک سنت رایج تبدیل شد.

به دلایل مذهبی، آلمانی ها شمع بزرگی را در مرکز کیک قرار می دهند تا نمادی از “نور زندگی” باشد. برخی از محققان معتقدند که معانی دیگری نیز برای استفاده از شمع در کیک ها اختصاص داده شده است. شاید مردم باور داشته اند که دود شمع خواسته ها و دعاهای آن ها را به خدایان در آسمان زندگی منتقل کرده اند، دیگران احتمالاً معتقد بودند که دود به دفع ارواح شیطانی کمک می کند. امروزه هنوز شمع های تولد را روی کیک ها می گذارند. بسیاری از مردم هنوز در مورد اعتقادات خود خرافاتی را باور دارند. به عنوان مثال؛ بسیاری از مردم معتقدند که در تولد پسر یا دختر باید قبل ازخاموش کردن شمع ها آرزو کنیم. اگر همه شمع ها با یک نفس خاموش شوند، آرزو برآورده می شود و شخص در طول سال خوش شانس خواهد بود. از طرف دیگر، اگر بیش از یک نفس طول بکشد تا همه شمع ها خاموش شوند یا اگر شخص به کسی بگوید خواسته اش چیست، ظاهراً محقق نمی شود.

میتوانید از شمع در هدیه ولنتاین یا کادو ولنتاین استفاده کرد که زیبایی ان را دو چندان میکند.

چه زمانی مردم از شمع های تولد استفاده کردند؟

منشا خاص سنت استفاده از شمع در کیک تولد مشخص نیست. چندین سنت تاریخی وجود دارد که تولد را با شمع جشن می گیرند. در فرهنگ مدرن، به احتمال زیاد این سنت ها با هم ترکیب شده اند تا آداب و رسوم فعلی غربی را در جشن های تولد از جمله استفاده از شمع تولد ایجاد کنند. برای قرن ها مواد اولیه کیک تولد مانند شکر و کره بسیار گران بود. در حال حاضر نیز موم زنبور عسل که برای شمع استفاده می شود نیز کمیاب است. اولین داستان شمع و کیک مربوط به یونانیان باستان است. آن ها هر ماه یکبار تولد آرتمیس، الهه ماه را با تهیه کیک های گرد جشن می گرفتند. شمع های روشن بر روی کیک گذاشته می شد تا ماه درخشان را نشان دهد و دود آن ها آرزوها و دعاها را به خدایان آسمان نشین منتقل میکرد.

برخی معتقدند که سنت شمع های تولد در یونان باستان آغاز شد،  مردم کیک تزئین شده با شمع های روشن را به معبد آرتمیس، الهه شکار آوردند. شمع ها روشن می شدند تا مانند ماه درخشان شوند، که نمادی محبوب در ارتباط با آرتمیس در بین مردم یونان به شمار می رفت.

انواع مختلف شمع های تولد

انواع مختلفی از شمع های تولد وجود دارد. شمع های مومی کوتاه و لاغر در رنگ های مختلف وجود دارد. شمع های باریک تری برای کیک تولد وجود دارد. شمع های “ترفند” وجود دارند که خاموش نمی شوند. شمع هایی وجود دارد که کمی جرقه می زنند. برخی از شمع های تولد به شکل اعداد شکل می گیرند. حتی شمع های جالب تولدی وجود دارند که مانند شکوفه های گل باز می شوند.

شمع های جداگانه برای کیک تولد

رایج ترین نوع شمع های تولد که می بینیم شمع هایی کوتاه مومی هستند. این شمع ها عموماً 2.5 اینچ ارتفاع دارند و قطر کمی دارند. آن ها در رنگ های مختلف مانند صورتی، زرد، سبز و آبی وجود دارند. آن ها اغلب یک نوار سفید در کنار شمع دارند و به شکل مارپیچ هستند. این مدل از شمع ها بسیار محبوب هستند زیرا نسبتاً ارزان هستند، به طور گسترده در دسترس هستند و عموماً به اندازه کافی دوام می آورند.

شمع شماره برای کیک تولد

برخی از شمع های کیک تولد به شکل یک عدد در می آیند. این شمع های عددی دارای تنوع زیادی هستند اما عموماً حدود 3 اینچ ارتفاع دارند. شمع های شماره ای برای تولدهای با تعداد بیشتر مناسب است. برای مثال می توانید از شماره 5 و عدد 0 برای 50 سالگی استفاده کنید نه این که 50 شمع جداگانه روی کیک داشته باشید. شمع های خاصی وجود دارد که می درخشد و می توانید از آن ها در کیک تولد استفاده کنید. علاوه بر این می توانید آتش بازی های کوچکی بخرید که به جای شمع های سنتی برق می زنند. البته از این ها با احتیاط استفاده کنید!

شمع های مخصوص کیک تولد

نوآوری های زیادی در شمع های تولد وجود دارد. حتی برخی از مدل های شمع تولد وجود دارند که شعله های رنگی دارند. می توانید آن ها را در بازار پیدا کنید. شعله شمع تولد قرمز، بنفش ، سبز، آبی و نارنجی می باشد. این ها در محیط های تاریک بهتر کار می کنند، بنابراین برای یک مهمانی غافلگیر کننده مناسب هستند.

شمع لوتوس برای تولد

یکی دیگر از انواع شمع های مخصوص تولد، این شمع نیلوفر سرد است. این مدل شمع ها نیز در بازار موجود هستند. به گونه ای که، فتیله مرکزی را روشن می کنید و سپس شمع های کوچک تر از فتیله اصلی روشن می شوند. سپس شمع شکوفا می شود و باز می شود.

برای خرید انواع شمع به فروشگاه اینرنتی شمع ما سر بزنید.

سفارش شمع با طرح دلخواه تنها در فروشگاه خانه بلوط